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Yamaha Reface DX set synthétiseur Reface DX + housse
Hors catalogue, ce produit ne peut plus être commandé.
Référence : 9000-0061-3232 Garantie Bax Music : Yamaha Reface DX synthétiseur Vous bénéficiez de 3 ans de garantie sur ce produit. Yamaha SC-Reface Gig Bag pour synthé Reface Vous bénéficiez uniquement d'une garantie contre tout défaut de fabrication sur ce produit.
Caractéristiques
La synthèse FM est de retour chez Yamaha. Cette fois-ci sous la forme du Reface DX. Ce synthé est doté de quatre opérateurs et de douze algorithmes. En résulte tout un arsenal de sonorités ! Avec effets, MIDI, USB et bien plus.
Caractéristiques du produit
Éco-responsabilité du produit | non spécifié |
---|---|
Type synthétiseur | général |
Possibilités synthétiseur | étendu |
Créer ses propres sons | difficile |
Réédition vintage | non |
Source sonore | FM |
Nombre de touches | 37 |
Arpégiateur / séquenceur | aucun |
Format rack 19 pouces | non applicable |
Type de synthétiseur | clavier |
Type de touches | mini-touches |
Entrées synthétiseur | entrée aux |
Sorties synthétiseur | sortie ligne (jack) |
MIDI & autre communication | MIDI IN, MIDI OUT, MIDI par USB |
Audio via USB | non |
Contrôle | sustain (entrée) |
Polyphonie | 8 |
Le poids et les dimensions sont indiqués avec l'emballage inclus
Poids (emballage inclus) | 3,1 kg |
---|---|
Dimensions (emballage inclus) | 74,5 x 23,7 x 10,5 cm |
Caractéristiques
- synthétiseur
- style : synthèse FM
- opérateurs : 4
- algorithmes : 12
- des myriades de sons disponibles
- polyphonie : 8 voix
- écran (128 x 64 pixels)
- 37 mini-touches sensibles à la vélocité, de haute qualité
- phrase looper
- effets :
- distorsion
- touch wah
- chorus
- flanger
- phaser
- delay
- réverb
- amplification : 2x 2 W
- haut-parleurs intégrés : 2x 3 cm
- consommation : 6 W (avec l'adaptateur PA-130)
- fonctionne également avec 6 x piles AA
- autonomie des piles : +/- 5 heures
- dimensions : 530 x 60 x 175 mm (20 7/8" x 2 3/8" x 6 7/8")
- poids : 1,9 kg (4 lbs, 3 oz)
Connexions :
- adaptateur
- casque (6,35 mm)
- entrée/sortie MIDI (DIN)
- entrée auxiliaire (3,5 mm)
- sortie : L/mono + R 6,35 mm (asymétrique)
- USB vers hôte
- entrée pour pédale de sustain
Accessoires inclus :
- adaptateur secteur
- câble breakout MIDI
- manuel d'instruction
Ce Gig Bag Yamaha est spécialement conçu pour la série de synthés Reface. Puisque ces derniers affichent tous les mêmes dimensions, ce sac convient à tous les modèles. Vous pouvez y stocker également un adaptateur et des câbles.
Caractéristiques du produit
Compartiment d'accessoires | oui |
---|---|
Largeur (côté intérieur) | 25 - 29,9 cm |
Convient pour nombre de touches full size | 37 |
Hauteur (côté intérieur) | 5 - 9,9 cm |
Longueur (côté intérieur) | 55 - 59,9 cm |
Type de protection | sac |
Transport | poignée, bandoulière |
Le poids et les dimensions sont indiqués avec l'emballage inclus
Poids (emballage inclus) | 600 gr |
---|---|
Dimensions (emballage inclus) | 58,0 x 32,0 x 9,0 cm |
Caractéristiques
- Gig Bag pour les synthés Yamaha Reface
- permet de ranger un adaptateur et des câbles
- portable en tant que sacoche ou sac à dos
- équipé d'un passant à l'arrière pour le glisser sur une poignée de valise
- fermeture éclair robuste
- dimensions : 545 x 280 x 85 mm (21 29/64 x 11 1/32 x 3 11/32 pouces)
- couleur : noir
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Ik vind het creëren van soundscapes een soort meditatie, en de DX is gewoon fantastisch voor dit soort dingen. Ik gebruik 6 oplaadbare batterijen (2100 mAh) en dit werkt perfect! Er zijn al 32 voices in de bank, met telkens 12 algo's (dus 12x 32 voices), en dan kun je elk van deze voices nog gaan fijn afstellen. Oneindig veel mogelijkheden, dus. Wat ik ook leuk vind, dat is Yamaha's Soundmondo website. Daar kun je je klanken uploaden en sharen, en honderden klanken zoeken en downloaden. Hiervoor heb je een USB-kabel nodig om de DX aan je laptop te koppelen. Gelukkig had ik nog een reserve 'printerkabel' liggen en die werkt perfect. Soundmondo is gratis. Registratie is nodig maar heel eenvoudig, en het uploaden/downloaden van voices gaat supervlug.
Wie, zoals ik, nieuw is in de synth wereld, moet dit weten: De DX heeft geen samples. De voice bank bevat klassieke synth geluiden, maar geen realistische samples van analoge instrumenten. Het is ook niet mogelijk om die zelf te maken (te sampelen), of na te maken. Het blijft een typisch synthetisch geluid uit de 1980s. De DX heeft ook geen drum/ritme geluiden. Je kunt dus geen baslijn of drumlijn inspelen en die dan afspelen en de melodielijn eraan toevoegen, zoals je vaak bij goedkope synthesizers/orgeltjes wel kunt.
De looper is dus heel beperkt: je kunt een melodie of een baslijn inspelen, en dan afspelen. Bij het afspelen kun je de voices veranderen (tot in het oneindige), maar wat je dus niet kan: de loop afspelen, en dan daar bovenop met een andere voice een melodie spelen. Dat is wat jammer, en, eerlijk, ik dacht dat dit er wel ging inzitten. Daarom 4 van de 5 sterren... De looper dient dus vooral om je voice te tweaken tot je helemaal tevreden ben van het resultaat, en dan opslaan/uploaden.
Wie dus hoopt om met de DX een 'één mans orkest' te maken, is eraan voor de moeite: daarvoor zal je moeten investeren in een drummachine en nog wat meer gear.
Informeer je goed voor je de DX koopt, bezin over wat je ermee wil doen, en dan zit je goed, want wat de DX kan doen, doet het bijzonder goed!
Net als bij de CP is het minitoetsenbord heel aangenaam om op te spelen. De toetsen voelen zeer goed aan en zijn enorm responsief. Wie klaagt over het feit dat ze "maar mini" zijn, moet misschien eerst gewoon wat oefenen. Het zit echt snel in de vingers.
De voorgeprogrammeerde klanken staan als een muur, boordevol helderheid en definitie! Ze beantwoorden natuurlijk niet allemaal aan je persoonlijke smaak, maar je kan ze gewoon vervangen door klanken die je zelf maakt! Het systeem (met de secties FM en Voice Select/Edit op het bedieningspaneel) dat Yamaha hiervoor ontwikkelde, is zo logisch dat zelfs een leek als ik er snel mee overweg kon (het downloaden van de reface reference manual op https://jp.yamaha.com/files/download/other_assets/7/438827/reface_en_rm_a0.pdf helpt ook veel). Uiteraard hadden er ruim meer dan 8 x 4 opslaglocaties voor je klanken mogen zijn.
De mogelijkheden die de DX voor klankvorming biedt zijn vrijwel eindeloos. Bassen, atmosferische klanken en ronduit agressief lawaai van allerlei textuur... Je krijgt het uit je DX. Bovendien laat het kleine touchscreen het toe om de klanken tijdens je spel te manipuleren.
Ik ben volledig gewonnen voor dat kleine, krachtige ding dat je overal naartoe kan meenemen. Ik sluit het gewoon aan op een versterker of via Focusrite Scarlett Solo op Audacity op mijn pc. FM wordt dan i.p.v. "frequency modulation" "f*cking marvellous".
Ik vind het een constante inspiratie en raad het iedereen aan, niet alleen keyboardspelers. Er is een reden dat het van tijd tot tijd niet beschikbaar is. Uitvinden.
Online lees ik veel dat de toetsen (te) klein zijn. Ik heb daar geen last van, maar dat komt wellicht omdat ik nooit op een traditionele piano heb leren spelen. Daarbij heeft het apparaat ook een midi (DIN en USB) I/O dus zou er in principe je favoriete midikeyboard (of elke andere midi controller) op aan kunnen sluiten.
Ik ga niet liegen, complexe geluiden zijn niet altijd even eenvoudig. Soms maak ik geweldige geluiden op basis van knopjes draaien en soms hele slechte op basis van (aangenomen) kennis. Meestal heb ik echt veel plezier met het apparaat.
Voor mij is het een goeie aanvulling op al het "analoge" geweld in mijn studio.
Ja, er zijn betere FM machines, ja er zijn beter betaalbare FM machines en Nee, je moet het niet kopen omdat Yamaha ooit de FM-synthese heeft helpen opbouwen.
Je koopt deze machine, omdat hij lekker klinkt, de meest gebruikte effecten herbergt, makkelijk mee te nemen is en omdat je eerst luistert naar verschillende machines voordat je een keus maakt.
Warwick Rockbags voor de Bas kosten bijvoorbeeld het zelfde, zijn 3x groter en daar bij heb je al die problemen niet, maar jammergenoeg maken ze geen tassen voor Synthesizers.
Ik had 25 euro een redelijkere prijs gevonden, maar omdat de Reface zelf zo goedkoop is en ik geen andere tas heb kunnen vinden waar hij zo mooi in past heb ik hem niet geretourneerd.
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Éco-responsabilité du produit | non spécifié |
---|---|
Type synthétiseur | général |
Possibilités synthétiseur | moyen |
Créer ses propres sons | facile |
Réédition vintage | non |
Source sonore | analogique virtuel |
Nombre de touches | 37 |
Arpégiateur / séquenceur | aucun |
format rack 19 pouces | non applicable |
Type de synthétiseur | clavier |
Type de touches | mini-touches |
Entrées synthétiseur | entrée aux |
Sorties synthétiseur | sortie ligne (jack), casque |
---|---|
MIDI & autre communication | MIDI IN, MIDI OUT, MIDI par USB |
Audio via USB | non |
Contrôle | expression (entrée) |
Polyphonie | 1 |
avec pédales | ~ |
avec stand | ~ |
entrée/sortie MIDI | ~ |
molettes de pitch et de modulation | ~ |
Complet | ~ |
Emballage d'origine | ~ |
État du produit | ~ |
Yamaha Reface CP synthétiseur
Éco-responsabilité du produit | non spécifié |
---|---|
Type synthétiseur | général |
Possibilités synthétiseur | simple |
Créer ses propres sons | facile |
Réédition vintage | non |
Source sonore | lecteur d'échantillons |
Nombre de touches | 37 |
Arpégiateur / séquenceur | aucun |
format rack 19 pouces | non applicable |
Type de synthétiseur | clavier |
Type de touches | mini-touches |
Entrées synthétiseur | entrée aux |
Sorties synthétiseur | sortie ligne (jack), casque |
---|---|
MIDI & autre communication | MIDI IN, MIDI OUT, MIDI par USB |
Audio via USB | non |
Contrôle | sustain (entrée) |
Polyphonie | 128 |
avec pédales | ~ |
avec stand | ~ |
entrée/sortie MIDI | ~ |
molettes de pitch et de modulation | ~ |
Complet | ~ |
Emballage d'origine | ~ |
État du produit | ~ |
Éco-responsabilité du produit | non spécifié |
---|---|
Type synthétiseur | ~ |
Possibilités synthétiseur | ~ |
Créer ses propres sons | ~ |
Réédition vintage | ~ |
Source sonore | ~ |
Nombre de touches | 37 |
Arpégiateur / séquenceur | ~ |
format rack 19 pouces | ~ |
Type de synthétiseur | ~ |
Type de touches | ~ |
Entrées synthétiseur | ~ |
Sorties synthétiseur | ~ |
---|---|
MIDI & autre communication | ~ |
Audio via USB | ~ |
Contrôle | ~ |
Polyphonie | ~ |
avec pédales | non |
avec stand | non |
entrée/sortie MIDI | sortie, entrée USB / sortie |
molettes de pitch et de modulation | non |
Complet | ~ |
Emballage d'origine | ~ |
État du produit | ~ |
Éco-responsabilité du produit | non spécifié |
---|---|
Type synthétiseur | général |
Possibilités synthétiseur | étendu |
Créer ses propres sons | difficile |
Réédition vintage | non |
Source sonore | FM |
Nombre de touches | 37 |
Arpégiateur / séquenceur | aucun |
format rack 19 pouces | non applicable |
Type de synthétiseur | clavier |
Type de touches | mini-touches |
Entrées synthétiseur | entrée aux |
Sorties synthétiseur | sortie ligne (jack) |
---|---|
MIDI & autre communication | MIDI IN, MIDI OUT, MIDI par USB |
Audio via USB | non |
Contrôle | sustain (entrée) |
Polyphonie | 8 |
avec pédales | ~ |
avec stand | ~ |
entrée/sortie MIDI | ~ |
molettes de pitch et de modulation | ~ |
Complet | ~ |
Emballage d'origine | ~ |
État du produit | ~ |