Assortiment
Acties & Promoties
Informatie

Retourneren

 

Klik hier om JE retourzending aan te melden

 

Retourneren betekent dat je een product terugstuurt naar Bax Music. Bijvoorbeeld omdat het niet is wat je verwachtte, of omdat het defect is. Hieronder vind je meer informatie.  

Retour-video: Hoe retourneer ik mijn product?

Algemene informatie over producten terugsturen

+Is retourneren gratis?

Is retourneren gratis?

Meestal wel. Lees hieronder de voorwaarden.

  • Stuur je een product terug volgens de voorwaarden van onze 30 dagen 'niet goed geld terug'-termijn, dan is dit altijd gratis.
  • Als je een defect product terugstuurt waar nog garantie op zit, dan kun je het product gratis terugsturen binnen de eerste 180 dagen na levering van het product. Na die 180 dagen betaal je de verzendkosten zelf, tenzij je het Bax Music Zekerheidspakket hebt meebesteld bij je product.

Hoe werkt gratis terugsturen? Lees hieronder verder bij "Hoe moet ik mijn retour aanmelden, verpakken en opsturen?"

+Hoe moet ik mijn retour aanmelden, verpakken en opsturen?

Hoe moet ik mijn retour aanmelden, verpakken en opsturen? 

Stap 1. Aanmelden

  • Je moet een retour altijd aanmelden. De gemakkelijkste manier is via onze retour-portal.

Stap 2. Verpakken

  • Verpak het product in de originele verpakking. Heb je die niet, zorg dan voor ander goed verpakkingsmateriaal. 
    • Je bent zelf verantwoordelijk voor schade die ontstaat als gevolg van het versturen in een slechte verpakking.
    • Op de originele verpakking van het product niet schrijven en geen stickers e.d. plakken. 
       
  • Doe hier vervolgens een goede verzenddoos omheen. Bijvoorbeeld de Bax Music-doos waarin het product geleverd werd. Gebruik indien nodig opvulling, zodat het product niet heen en weer kan schuiven.
    • Op deze doos kun je wel gewoon schrijven en stickers plakken.

Stap 3. Retourformulier

  • Na het aanmelden krijg je binnen 48 uur de eerste e-mail van ons. 
  • In de e-mail vind je het retourformulier.
  • Print het retourformulier en doe het in de verzenddoos.
     
  • Retourneer je meerdere producten? Dan moet je voor elk product een retourformulier uitprinten en in de verzenddoos doen.

Stap 4. Verzendlabel

  • Je krijgt een tweede e-mail van ons.
  • Hierin vind je het verzendlabel.
  • Print het verzendlabel en plak het op de verzenddoos.
     
  • Je krijgt alleen een verzendlabel als je voor afhaalpunt hebt gekozen. Bij thuis ophalen regelt de vervoerder zelf het verzendlabel.
  • Heb je meer dan één verzenddoos nodig? Stuur dan een mailtje naar returns@bax-shop.com en vraag een extra verzendlabel aan. Elke verzenddoos heeft namelijk een uniek label nodig.

Stap 5. Verzenden

  • Heb je bij Stap 1 gekozen voor afgiftepunt? Dan breng je je pakket zelf naar een afgiftepunt. In onze tweede e-mail staat waar je het pakket kunt afgeven.
    • Je bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Bewaar de tracking-code die je krijgt bij het afgiftepunt. Zo kun je zien of je pakket is aangekomen en heb je bewijs dat je het pakket hebt verstuurd. 
       
  • Heb je bij Stap 1 gekozen voor thuis ophalen? Dan vind je in onze tweede e-mail de ophaaldatum en -tijd en de tracking-gegevens om je pakket te volgen. 
+Kan ik een product ook terugbrengen bij een Bax Music-winkel?

Kan ik een product ook terugbrengen bij een Bax Music-winkel?

Zeker! Je hoeft je retour in dat geval niet aan te melden. Ga naar een van onze Bax Music-vestigingen en een medewerker zal je helpen bij het innemen van je product.

 Adresgegevens Bax Music winkels

+Waar vind ik het retourformulier en verzendlabel?

Waar vind ik het retourformulier en verzendlabel?

Zie "Hoe moet ik mijn retour aanmelden, verpakken en opsturen?" hierboven.

+Ik heb mijn retour opgestuurd. Wat nu?

Ik heb mijn retour opgestuurd. Wat nu?

  • Meestal ontvang je binnen 5 werkdagen van ons een ontvangstbevestiging.
  • We betalen In ieder geval uiterlijk binnen 14 dagen na je 'herroeping' van het product het volledige aankoopbedrag terug inclusief eventuele (standaard) verzendkosten voor de heenzending.

Wacht je al veel langer, dan kun je contact opnemen met onze Klantendienst.

+Hoe kan ik mijn retouraanvraag annuleren?

Hoe kan ik mijn retouraanvraag annuleren?

Je kan je retouraanvraag annuleren door een mailtje te sturen naar returns@bax-shop.com met als onderwerp 'annuleren retouraanvraag'.

+Mag ik een product weigeren aan de deur?

Mag ik een product weigeren aan de deur?

Ja, dat recht heb je altijd.

+Ik heb het verkeerde product ontvangen. Wat nu?

Ik heb het verkeerde product ontvangen. Wat nu?

Er zijn twee situaties mogelijk:

  • Je hebt zelf per ongeluk het verkeerde product besteld. Geen zorgen, je kunt het gewoon gratis retourneren. Zie voor meer informatie onze 30 dagen 'niet goed geld terug'-garantie hieronder.
  • Het kan ook dat je door een fout van Bax Music het verkeerde artikel ontvangen hebt. Neem dan eerst contact op met onze Klantendienst. Volg daarna de instructies hierboven onder het kopje "Hoe moet ik mijn retour aanmelden, verpakken en opsturen?" Na ontvangst van het artikel zullen we het juiste product zo snel mogelijk naar je opsturen.
+Het product dat ik heb ontvangen, is defect. Wat nu?

Het product dat ik heb ontvangen, is defect. Wat nu?

Is een product defect, dan gelden de normale garantie-regels.

 Informatie over garantie

+Ik wil het product gewoon terugsturen zonder reden. Kan dat ook?

Ik wil het product gewoon terugsturen zonder reden. Kan dat ook?

Ja, de meeste producten mag je, om wat voor reden dan ook, binnen 30 dagen terugsturen (zie de voorwaarden hieronder). Wel ben je verplicht om de reden in te vullen bij het retourneren via onze retourportal. Op basis van deze informatie optimaliseren we continu de kwaliteit van onze producten en website.

Defect product?

Wat doe je als een product defect is?

+Omruiling: als je garantie hebt en het product defect is binnen 30 dagen na levering

Omruiling: als je garantie hebt en het product defect is binnen 30 dagen na levering

Wat moet je doen?

1. Controleer op onze Garantie-pagina of je recht hebt op garantie.
2. Meld het product binnen 30 dagen na levering aan en verstuur het volgens de instructies die je via e-mail krijgt.

+Gratis reparatie: als je garantie hebt en het product defect is na 30 dagen

Gratis reparatie: als je garantie hebt en het product defect is na 30 dagen

Wat moet je doen?

1. Controleer op onze Garantie-pagina of je recht hebt op garantie.
2. Meld het product aan en verstuur het volgens de instructies die je via e-mail krijgt.

+Betaalde reparatie: als je geen garantie (meer) hebt

Betaalde reparatie: als je geen garantie (meer) hebt

Als je geen garantie (meer) hebt, kun je het defecte product tegen betaling laten repareren. Wat moet je doen?

1. Lees de informatie over reparaties buiten de garantietermijn.
2. Vul het reparatie-aanvraagformulier in.
3. We nemen contact met je op.

Niet defect, maar wel terugsturen? 30 dagen 'niet goed geld terug'

Valt het product tegen? Of heb je per ongeluk het verkeerde artikel besteld? Geen zorgen. Bij Bax Music heb je na aankoop van een product bijna altijd recht op een zichttermijn van wel 30 dagen. Dit is onze 30 dagen 'niet goed geld terug'-garantie. Terugsturen is gratis! Let op: is je product defect? Zie dan de informatie hierboven bij 'Defect product?'
  

Algemeen

+Wat is de 30 dagen ‘niet goed geld terug’-garantie?

Wat is de 30 dagen ‘niet goed geld terug’-garantie?

Bax Music biedt een extra lange bedenktermijn van 30 dagen. Dit is onze 'niet goed geld terug'-garantie. Die is langer dan de wettelijke bedenktijd ('herroepingsrecht'). Want wettelijk heb je recht op een zichttermijn van minimaal veertien dagen.

+Wanneer gaat de 30-dagen-termijn in?

Wanneer gaat de 30-dagen-termijn in?

De bedenktijd gaat in op de dag nadat het product bezorgd is (dit kan ook bij een afhaalpunt zijn) of opgehaald is in de winkel.

+Hoe ruil ik een 30-dagen-retour voor een ander product?

Hoe ruil ik een 30-dagen-retour voor een ander product?

Je retourneert het product op de normale manier, zoals hierboven omschreven ("Hoe moet ik mijn retour verpakken en opsturen?"). Tijdens de retour-procedure kun je aangeven welk product je wilt ontvangen als ruil. Dan komt het vanzelf goed!

Is het nieuwe product goedkoper, dan krijg je een deel van het aankoopbedrag terug. Als het duurder is, dan ontvang je van ons een betaallink via e-mail. Zodra je betaald hebt, sturen we je het nieuwe product toe.

Let op: 

  • Je kunt producten alleen ruilen als ze binnen onze 30 dagen 'niet goed geld terug'-garantie vallen. Producten die ouder zijn of niet bij ons gekocht, kunnen niet geruild worden. Uitzondering zijn bepaalde gitaren en basgitaren.
  • Heb je het product destijds betaald via in3 of Riverty (voorheen Afterpay)? Of heb je het gekocht bij een marketplace, bijvoorbeeld Bol.com of Amazon? Dan is omruilen helaas niet mogelijk. Je kunt het product natuurlijk wel gewoon retourneren en het aankoopbedrag terug ontvangen. 

» Gitaar of basgitaar ruilen / verkopen
» Oud voor nieuw-regeling

Een 30-dagen-retour terugsturen

+Hoe meld ik mijn 30-dagen-retour aan en waar stuur ik hem naartoe?

Hoe meld ik mijn 30-dagen-retour aan en waar stuur ik hem naartoe?

Het makkelijkste is om je retour aan te melden via onze retourportal. Na aanmelding van de retour krijg je alle informatie die je nodig hebt om het product terug te sturen.

Wil of kun je onze retourportal niet gebruiken? Dan mag je de retour ook aanmelden met het formulier voor herroeping of het Europees modelformulier voor herroeping (ons retour-adres is: Verrijn Stuartweg 20 4462 GE Goes). 

+Hoeveel tijd heb ik om mijn 30-dagen-retour terug te sturen?

Hoeveel tijd heb ik om mijn 30-dagen-retour terug te sturen?

Na aanmelding van de retour heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen.

+Is retourneren gratis bij een 30-dagen-retour?

Is retourneren gratis bij een 30-dagen-retour?

Retourneren is alleen gratis als je gebruikmaakt van onze retourprocedure en het product vervolgens terugstuurt of laat ophalen via DHL. Je kunt het product ook zelf terugbrengen in een van onze winkels. Hoe werkt de retourprocedure? De procedure vind je hierboven onder het kopje "Hoe moet ik mijn retour aanmelden, verpakken en opsturen?" 

Wat mag wel en wat mag niet?

+Wanneer kan ik niet gebruikmaken van de 30-dagen-termijn?

Wanneer kan ik niet gebruikmaken van de 30-dagen-termijn?

  • Defecte producten. Deze vallen onder de gewone Garantie. Ga voor meer informatie naar de Garantie-pagina.
  • Producten die speciaal voor jou zijn gemaakt of aangepast. Bijvoorbeeld kabels die op maat gesneden zijn.
  • Software waarvan je de verzegeling hebt verbroken.
    • Een software-pakket mag je dus alleen retourneren als dit nog verzegeld is. Het originele seal-folie moet er nog omheen zitten! Als de software-verpakking al geopend is, moeten wij het product weer naar je terugsturen
    • Geopende software terugsturen mag enkel als je daarvoor goedkeuring hebt gekregen van een Bax Music-medewerker. Deze goedkeuring wordt alleen gegeven als je een verkeerd product hebt ontvangen door een fout van ons.
  • Download-producten. Dit zijn producten waarbij je niets krijgt thuisgestuurd, maar van ons alleen een serienummer ontvangt via de e-mail.
  • Artikelen die we vanwege gezondheidsbescherming of hygiëne niet kunnen innemen en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. Bijvoorbeeld oordopjes, hoofdtelefoons, blaasinstrumenten, mondstukken en rieten.
    • Koptelefoons en in-ears kun je wel retourneren, maar we rekenen € 20 schoonmaakkosten wanneer we constateren dat het product gebruikt is.  
  • Speciale bestellingen. Dit zijn producten die geen deel uitmaken van ons normale assortiment, maar besteld zijn via de Helpdesk of ons aanvraagformulier. Deze regel geldt alleen voor producten die je ná 14 dagen terugstuurt.
+Wat mag ik met het product doen tijdens de 30-dagen-termijn?

Wat mag ik met het product doen tijdens de 30-dagen-termijn?

Je mag alleen doen wat nodig is om het product te beoordelen. Het is logisch dat je een gitaar uit de verpakking haalt en even bespeelt. Het is logisch dat je een DJ-controller uit de doos haalt en korte tijd aansluit om hem te testen. Als je hierdoor plakband moet lossnijden of een plastic verpakking moet openknippen, dan vinden we dat goed. Probeer het wel netjes te doen.

+En wat mag ik doen met de Bax Music-doos waar ik het product in kreeg?

En wat mag ik doen met de Bax Music-doos waar ik het product in kreeg?

Om de gewone productverpakking heen zit meestal ook een doos van Bax Music. Die herken je aan ons logo. Met deze doos mag je doen wat je wilt, maar we adviseren wel om deze doos te bewaren tijdens de 30 dagen zichttermijn. Want als je het product later misschien retourneert, dan heb je meteen een stevige verzenddoos die goed past. Gebruik opvulmateriaal zodat het product niet verschuift.

+Ik heb het product in elkaar gezet. Moet ik het ook weer demonteren?

Ik heb het product in elkaar gezet. Moet ik het ook weer demonteren?

Wil je een product retourneren dat je zelf in elkaar hebt moeten zetten? Stuurt het product dan gedemonteerd terug naar ons, dus zoals je het hebt ontvangen. Als je dit niet doet, dan moeten we helaas arbeidskosten in rekening brengen voor het demonteren van het artikel.

+Er zit software als accessoire bij mijn product. Mag ik die ook uitproberen tijdens de 30-dagen-termijn?

Er zit software als accessoire bij mijn product. Mag ik die ook uitproberen tijdens de 30-dagen-termijn?

Als je een product koopt waar ook software bij zit, dan mag de activatiecode van de software alleen gebruikt zijn als dit nodig was voor het beoordelen van de hardware. 

Als je de licentie wel gebruikt hebt, terwijl dit niet nodig was voor het beoordelen van de hardware, moet je de software laten 'clearen'. Dit betekent dat je de licentie laat resetten door de software-fabrikant, zodat de code opnieuw gebruikt kan worden. Is dit niet gedaan, dan brengen we kosten in rekening voor het vrijgeven van de licentie.

Hoeveel krijg ik terug voor mijn retour?

+Krijg ik altijd het volledige aankoopbedrag terug voor een 30-dagen-retour?

Krijg ik altijd het volledige aankoopbedrag terug voor een 30-dagen-retour?

Je krijgt gewoon het volledige aankoopbedrag terug als je netjes omgaat met het product, de accessoires, handleidingen en verpakkingen. Hieronder lees je hoe het werkt.

+Wanneer krijg je minder geld terug voor een 30-dagen-retour?

Wanneer krijg je minder geld terug voor een 30-dagen-retour?

Als je iets hebt gedaan wat niet nodig was om het product te beoordelen waardoor het artikel nu niet meer in nieuwstaat is. Hieronder vallen de volgende zaken:

  • Schade aan het product.
  • Vlekken op het product.
  • Product is niet compleet. Bijvoorbeeld als je niet alle papieren (zoals handleidingen) en accessoires (zoals kabels) terugstuurt met het product.
  • Verpakking is beschadigd of ontbreekt, terwijl dit niet nodig was om het product te beoordelen. Maak bijvoorbeeld niet de doos kapot terwijl je alleen een plakbandje hoefde los te snijden. Beschadig ook niet de verpakking van eenvoudige producten, zoals kabels of batterijen, want aan de buitenkant is al te zien of je het juiste product hebt gekocht. 
+Hoeveel houden jullie in op het aankoopbedrag van een 30-dagen-retour?

Hoeveel houden jullie in op het aankoopbedrag van een 30-dagen-retour?

Je krijgt altijd het volledige aankoopbedrag terug als je netjes omgaat met het product, de accessoires, handleidingen en verpakkingen (zie hierboven). Hieronder zie je in welke situaties we wel geld inhouden en hoeveel:

 
Hoeveel geld houden we in op het aankoopbedrag?
 
Wat is het probleem?
Bij producten
tot € 250
Bij producten van
€ 250 tot € 1000
Bij producten
vanaf € 1000

Buitenverpakking of binnenverpakking(en) onnodig beschadigd of onnodig zichtbaar opengemaakt
10%
7%
5%

Binnenverpakking(en) niet teruggestuurd
10%
7%
5%

Buitenverpakking niet teruggestuurd
20%
15%
10%

Tape geplakt op verpakking die duidelijk anders is dan de originele tape, bijv. zwart in plaats van transparant
10%
7%
5%

Eén onderdeel/accessoire/document niet teruggestuurd
20%
15%
10%

Meerdere onderdelen/accessoires/documenten niet teruggestuurd
30%
25%
20%

Alle accessoires/onderdelen/documenten niet teruggestuurd
40%
30%
25%

Product is licht beschadigd
20%
15%
10%

Product is zwaar beschadigd
40%
30%
25%

Product niet gedemonteerd
10%
7%
5%

Software die bij het product zit is onnodig gebruikt en niet gecleard
Bij producten tot € 25: € 5 voor kosten vrijgeven licentie
Bij producten € 25 tot €100: € 10 voor kosten vrijgeven licentie
Bij producten vanaf €100: € 29,95 tot € 40 voor kosten vrijgeven licentie
+Als ik voor mijn bestelling verzendkosten heb betaald, krijg ik die dan terug bij een 30-dagen-retour?

Als ik voor mijn bestelling verzendkosten heb betaald, krijg ik die dan terug bij een 30-dagen-retour?

Ja, we betalen de verzendkosten terug als je de volledige bestelling retourneert (dus alle bestelde items). Retourneer je een deel van de bestelling, dan krijg je de verzendkosten niet terug.

+Wanneer krijg ik mijn geld van een 30-dagen-retour terug en op welke rekening?

Wanneer krijg ik mijn geld van een 30-dagen-retour terug en op welke rekening?

In ieder geval uiterlijk binnen 14 dagen na je 'herroeping' van het product betalen wij het volledige aankoopbedrag terug.

Bij het aanmelden van je retourzending kun je kiezen:

  • Het bedrag terug laten storten op dezelfde manier zoals je betaald hebt. Bijvoorbeeld creditcard, Paypal of bankrekening.
  • Of het bedrag terug laten storten op een specifieke bankrekening. Je moet dan een IBAN-rekeningnummer invullen.

Let op:

  • Kies je voor de eerste optie en heb je destijds betaald met bijvoorbeeld creditcard, controleer dan je creditcard-overzicht om te zien of we het bedrag al hebben teruggestort.
  • Contante terugbetaling (in de winkel) is alleen mogelijk bij retour-bedragen tot 35 à 40 euro. Dit bedrag is inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending. 

 

Zie ook

 Garantie
 30 dagen 'niet goed geld terug'-garantie
 Reparaties
 Status van reparaties
 Defect product ontvangen

 

 

Vergelijk je gear (1/10)