Retourneren |
Klik hier om JE retourzending aan te melden
Retourneren betekent dat je een product terugstuurt naar Bax Music. Bijvoorbeeld omdat het niet is wat je verwachtte, of omdat het defect is. Hieronder vind je meer informatie. Retour-video: Hoe retourneer ik mijn product?Algemene informatie over producten terugsturen+Is retourneren gratis?
Is retourneren gratis?Meestal wel. Lees hieronder de voorwaarden.
Hoe werkt gratis terugsturen? Lees hieronder verder bij "Hoe moet ik mijn retour aanmelden, verpakken en opsturen?" +Hoe moet ik mijn retour aanmelden, verpakken en opsturen?
Hoe moet ik mijn retour aanmelden, verpakken en opsturen?Stap 1. Aanmelden
Stap 2. Verpakken
Stap 3. Retourformulier
Stap 4. Verzendlabel
Stap 5. Verzenden
+Kan ik een product ook terugbrengen bij een Bax Music-winkel?
Kan ik een product ook terugbrengen bij een Bax Music-winkel?Zeker! Je hoeft je retour in dat geval niet aan te melden. Ga naar een van onze Bax Music-vestigingen en een medewerker zal je helpen bij het innemen van je product. +Waar vind ik het retourformulier en verzendlabel?
Waar vind ik het retourformulier en verzendlabel?Zie "Hoe moet ik mijn retour aanmelden, verpakken en opsturen?" hierboven. +Ik heb mijn retour opgestuurd. Wat nu?
Ik heb mijn retour opgestuurd. Wat nu?
Wacht je al veel langer, dan kun je contact opnemen met onze Klantendienst. +Hoe kan ik mijn retouraanvraag annuleren?
Hoe kan ik mijn retouraanvraag annuleren?Je kan je retouraanvraag annuleren door een mailtje te sturen naar returns@bax-shop.com met als onderwerp 'annuleren retouraanvraag'. +Mag ik een product weigeren aan de deur?
Mag ik een product weigeren aan de deur?Ja, dat recht heb je altijd. +Ik heb het verkeerde product ontvangen. Wat nu?
Ik heb het verkeerde product ontvangen. Wat nu?Er zijn twee situaties mogelijk:
+Het product dat ik heb ontvangen, is defect. Wat nu?
Het product dat ik heb ontvangen, is defect. Wat nu?Is een product defect, dan gelden de normale garantie-regels. +Ik wil het product gewoon terugsturen zonder reden. Kan dat ook?
Ik wil het product gewoon terugsturen zonder reden. Kan dat ook?Ja, de meeste producten mag je, om wat voor reden dan ook, binnen 30 dagen terugsturen (zie de voorwaarden hieronder). Wel ben je verplicht om de reden in te vullen bij het retourneren via onze retourportal. Op basis van deze informatie optimaliseren we continu de kwaliteit van onze producten en website. Defect product?Wat doe je als een product defect is? +Omruiling: als je garantie hebt en het product defect is binnen 30 dagen na levering
Omruiling: als je garantie hebt en het product defect is binnen 30 dagen na leveringWat moet je doen? 1. Controleer op onze Garantie-pagina of je recht hebt op garantie. +Gratis reparatie: als je garantie hebt en het product defect is
Gratis reparatie: als je garantie hebt en het product defect is na 30 dagenWat moet je doen? 1. Controleer op onze Garantie-pagina of je recht hebt op garantie. +Betaalde reparatie: als je geen garantie (meer) hebt
Betaalde reparatie: als je geen garantie (meer) hebtAls je geen garantie (meer) hebt, kun je het defecte product tegen betaling laten repareren. Wat moet je doen? 1. Lees de informatie over reparaties buiten de garantietermijn. Niet defect, maar wel terugsturen? 30 dagen 'niet goed geld terug'Valt het product tegen? Of heb je per ongeluk het verkeerde artikel besteld? Geen zorgen. Bij Bax Music heb je na aankoop van een product bijna altijd recht op een zichttermijn van wel 30 dagen. Dit is onze 30 dagen 'niet goed geld terug'-garantie. Terugsturen is gratis! Let op: is je product defect? Zie dan de informatie hierboven bij 'Defect product?' Algemeen+Wat is de 30 dagen ‘niet goed geld terug’-garantie?
Wat is de 30 dagen ‘niet goed geld terug’-garantie?Bax Music biedt een extra lange bedenktermijn van 30 dagen. Dit is onze 'niet goed geld terug'-garantie. Die is langer dan de wettelijke bedenktijd ('herroepingsrecht'). Want wettelijk heb je recht op een zichttermijn van minimaal veertien dagen. +Wanneer gaat de 30-dagen-termijn in?
Wanneer gaat de 30-dagen-termijn in?De bedenktijd gaat in op de dag nadat het product bezorgd is (dit kan ook bij een afhaalpunt zijn) of opgehaald is in de winkel. +Hoe ruil ik een 30-dagen-retour voor een ander product?
Hoe ruil ik een 30-dagen-retour voor een ander product?Je retourneert het product op de normale manier, zoals hierboven omschreven ("Hoe moet ik mijn retour verpakken en opsturen?"). Tijdens de retour-procedure kun je aangeven welk product je wilt ontvangen als ruil. Dan komt het vanzelf goed! Is het nieuwe product goedkoper, dan krijg je een deel van het aankoopbedrag terug. Als het duurder is, dan ontvang je van ons een betaallink via e-mail. Zodra je betaald hebt, sturen we je het nieuwe product toe. Let op:
» Gitaar of basgitaar ruilen / verkopen Een 30-dagen-retour terugsturen+Hoe meld ik mijn 30-dagen-retour aan en waar stuur ik hem naartoe?
Hoe meld ik mijn 30-dagen-retour aan en waar stuur ik hem naartoe?Het makkelijkste is om je retour aan te melden via onze retourportal. Na aanmelding van de retour krijg je alle informatie die je nodig hebt om het product terug te sturen. Wil of kun je onze retourportal niet gebruiken? Dan mag je de retour ook aanmelden met het formulier voor herroeping of het Europees modelformulier voor herroeping (ons retour-adres is: Verrijn Stuartweg 20 4462 GE Goes). +Hoeveel tijd heb ik om mijn 30-dagen-retour terug te sturen?
Hoeveel tijd heb ik om mijn 30-dagen-retour terug te sturen?Na aanmelding van de retour heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen. +Is retourneren gratis bij een 30-dagen-retour?
Is retourneren gratis bij een 30-dagen-retour?Retourneren is alleen gratis als je gebruikmaakt van onze retourprocedure en het product vervolgens terugstuurt of laat ophalen via DHL. Je kunt het product ook zelf terugbrengen in een van onze winkels. Hoe werkt de retourprocedure? De procedure vind je hierboven onder het kopje "Hoe moet ik mijn retour aanmelden, verpakken en opsturen?" Wat mag wel en wat mag niet?+Wanneer kan ik niet gebruikmaken van de 30-dagen-termijn?
Wanneer kan ik niet gebruikmaken van de 30-dagen-termijn?
+Wat mag ik met het product doen tijdens de 30-dagen-termijn?
Wat mag ik met het product doen tijdens de 30-dagen-termijn?Je mag alleen doen wat nodig is om het product te beoordelen. Het is logisch dat je een gitaar uit de verpakking haalt en even bespeelt. Het is logisch dat je een DJ-controller uit de doos haalt en korte tijd aansluit om hem te testen. Als je hierdoor plakband moet lossnijden of een plastic verpakking moet openknippen, dan vinden we dat goed. Probeer het wel netjes te doen. +En wat mag ik doen met de Bax Music-doos waar ik het product in kreeg?
En wat mag ik doen met de Bax Music-doos waar ik het product in kreeg?Om de gewone productverpakking heen zit meestal ook een doos van Bax Music. Die herken je aan ons logo. Met deze doos mag je doen wat je wilt, maar we adviseren wel om deze doos te bewaren tijdens de 30 dagen zichttermijn. Want als je het product later misschien retourneert, dan heb je meteen een stevige verzenddoos die goed past. Gebruik opvulmateriaal zodat het product niet verschuift. +Ik heb het product in elkaar gezet. Moet ik het ook weer demonteren?
Ik heb het product in elkaar gezet. Moet ik het ook weer demonteren?Wil je een product retourneren dat je zelf in elkaar hebt moeten zetten? Stuurt het product dan gedemonteerd terug naar ons, dus zoals je het hebt ontvangen. Als je dit niet doet, dan moeten we helaas arbeidskosten in rekening brengen voor het demonteren van het artikel. +Er zit software als accessoire bij mijn product. Mag ik die ook uitproberen tijdens de 30-dagen-termijn?
Er zit software als accessoire bij mijn product. Mag ik die ook uitproberen tijdens de 30-dagen-termijn?Als je een product koopt waar ook software bij zit, dan mag de activatiecode van de software alleen gebruikt zijn als dit nodig was voor het beoordelen van de hardware. Als je de licentie wel gebruikt hebt, terwijl dit niet nodig was voor het beoordelen van de hardware, moet je de software laten 'clearen'. Dit betekent dat je de licentie laat resetten door de software-fabrikant, zodat de code opnieuw gebruikt kan worden. Is dit niet gedaan, dan brengen we kosten in rekening voor het vrijgeven van de licentie. Hoeveel krijg ik terug voor mijn retour?+Krijg ik altijd het volledige aankoopbedrag terug voor een 30-dagen-retour?
Krijg ik altijd het volledige aankoopbedrag terug voor een 30-dagen-retour?Je krijgt gewoon het volledige aankoopbedrag terug als je netjes omgaat met het product, de accessoires, handleidingen en verpakkingen. Hieronder lees je hoe het werkt. +Wanneer krijg je minder geld terug voor een 30-dagen-retour?
Wanneer krijg je minder geld terug voor een 30-dagen-retour?Als je iets hebt gedaan wat niet nodig was om het product te beoordelen waardoor het artikel nu niet meer in nieuwstaat is. Hieronder vallen de volgende zaken:
+Hoeveel houden jullie in op het aankoopbedrag van een 30-dagen-retour?
Hoeveel houden jullie in op het aankoopbedrag van een 30-dagen-retour?Je krijgt altijd het volledige aankoopbedrag terug als je netjes omgaat met het product, de accessoires, handleidingen en verpakkingen (zie hierboven). Hieronder zie je in welke situaties we wel geld inhouden en hoeveel: +Als ik voor mijn bestelling verzendkosten heb betaald, krijg ik die dan terug bij een 30-dagen-retour?
Als ik voor mijn bestelling verzendkosten heb betaald, krijg ik die dan terug bij een 30-dagen-retour?Ja, we betalen de verzendkosten terug als je de volledige bestelling retourneert (dus alle bestelde items). Retourneer je een deel van de bestelling, dan krijg je de verzendkosten niet terug. +Wanneer krijg ik mijn geld van een 30-dagen-retour terug en op welke rekening?
Wanneer krijg ik mijn geld van een 30-dagen-retour terug en op welke rekening?In ieder geval uiterlijk binnen 14 dagen na je 'herroeping' van het product betalen wij het volledige aankoopbedrag terug. Bij het aanmelden van je retourzending kun je kiezen:
Let op:
Zie ook Garantie
|