Is je product defect? Zowel binnen als buiten de garantietermijn kun je het product laten repareren.
Reparaties binnen garantietermijn | Reparaties buiten garantietermijn | DJRepair | Status van je reparatie
Reparaties binnen garantietermijn
Is je product defect als gevolg van een fabricagefout en zit er nog garantie op?
> Informatie over garantie
Reparaties buiten garantietermijn
Als je geen recht (meer) hebt op garantie, kun je een product nog wel tegen betaling laten repareren.
Hoe vraag ik een reparatie aan als ik geen garantie meer heb?
- Vul het reparatie-aanvraagformulier in.
- Nadat je het formulier hebt verstuurd, nemen we contact met je op om de aanvraag door te nemen.
- Deze aanvraag is gratis en je verplicht je hiermee nog nergens toe.
En daarna?
- 1. Je stuurt het product naar ons op (let op: voor Skullcandy, Behringer, Beats by Dre, Ricatech, Native Instruments, Philips Recorders, Olympus Recorders, Optoma en iDance geldt een afwijkende reparatie-procedure).
- 2. We onderzoeken het product.
- 3. Daarna sturen we je een reparatie-prijsopgave. Er worden altijd drie mogelijkheden geboden:
- Optie 1: Je gaat akkoord met de aangegeven reparatiekosten, waarna het product gerepareerd wordt. Kleine reparaties doet Bax Music soms zelf. Meestal sturen we het product echter op naar een reparatiecentrum of de leverancier. De afhandeling duurt gemiddeld 4 weken, gerekend vanaf het moment dat we het product van je ontvangen hebben totdat je het weer in huis hebt.
- Optie 2: Je gaat niet akkoord met de aangegeven reparatiekosten, waarna we het product weer naar je terugsturen. Er worden minimaal € 55,- en maximaal € 250,- onderzoekskosten gerekend, inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
- Optie 3: Je laat het product tegen gereduceerd tarief op milieuvriendelijke wijze vernietigen.
- 4. We willen je vragen om binnen 5 werkdagen op de reparatie-prijsopgave te reageren om te voorkomen dat de retourzending vertraging oploopt. Als we geen reactie ontvangen, zijn we na drie herinneringen (uiterlijk een maand na het versturen van de prijsopgave) genoodzaakt om minimaal € 55,- en maximaal € 250,- onderzoekskosten, inclusief BTW en exclusief verzendkosten in rekening te brengen. Je krijgt het product dan ongerepareerd retour gestuurd.
- 5. Zodra het product gerepareerd is, ontvang je een betaallink. Nadat je betaald hebt, sturen we het gerepareerde product naar je op.
Let op:
- De verzendkosten bedragen € 19,95.
- Als we geen defect vinden, rekenen we minimaal € 55,- en maximaal € 250,- onderzoekskosten, inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
- Als we binnen 3 maanden nog geen betaling hebben ontvangen voor het gerepareerde product, zal het artikel worden verkocht of vernietigd.
- Op de herstelwerkzaamheden heb je 90 dagen garantie.
> Direct je retourzending aanmelden
> Informatie over garantie
DJ-gear laten repareren buiten garantietermijn via DJRepair
DJRepair bestaat al sinds 2010, en is sinds 2017 onderdeel van Bax Music. Deze afdeling is volledig gericht op het repareren van DJ-apparatuur. Natuurlijk mag je ook bovenstaande procedure volgen ('Reparaties buiten garantietermijn'), maar via de DJRepair-website krijg je vooraf al meer inzicht in de kosten. Bovendien kun je met het speciale formulier meteen aanklikken om wat voor probleem het gaat, voor extra soepele afhandeling van je reparatie-aanmelding.
Status van je reparatie
> Informatie over de status van reparaties